piątek, 10 maja 2013

Dr Cezary Chlebowski nie żyje

Z przykrością informujemy, że dzisiaj w nocy zmarł dr Cezary Chlebowski. Człowiek, który większość życia poświęcił w walce o pamięć czynów żołnierzy Armii Krajowej. Wielki orędownik sprowadzenia doczesnych szczątków mjr Ponurego do Ojczyzny. Przyjaciel Wykusu i naszego stowarzyszenia. Autor wielu książek, ale przede wszystkim autor naszego elementarza - "Pozdrówcie Góry Świętokrzyskie".
Pogrzeb odbędzie się w piątek 17 maja o godz. 14. w Warszawie na Cmentarzu Wojskowym na Powązkach.
Doktora miałem okazję poznać osobiście dosyć późno, bo podczas pierwszego Marszu Pamięci Wokół Wykusu. Obecny był także rok później na drugim marszu. Pamiętam jak cierpliwie podpisywał wszystkim swoje książki, w tym mnie kilkanaście sztuk. Niezapomnianym pozostanie spotkanie z doktorem przy okazji nadania szkole w Mominie im. "Ponurego" i późniejsza wspólna wizyta w Janowicach. 
Ostatnio długo chorował i nie bywał już na żadnych spotkaniach i uroczystościach. 
Zostanie zapamiętany jako Ten, który zawsze wierzył, że pamięć o Armii Krajowej nie zaginie, bo czyny ku chwale Ojczyzny obronią się zawsze i wszędzie.
Cześć Jego Pamięci!

8 komentarzy:

  1. Śpij spokojnie żołnierzu!

    OdpowiedzUsuń
  2. śpij w swojej ukochanej ziemi. +++

    OdpowiedzUsuń
  3. Wielkie są Jego zasługi.. Niech odpoczywa w Pokoju.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wieczny odpoczynek racz mu dać Panie ...

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozostanie Pamięć , Cisza i wspomnienia....

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety ja nie miałem tyle szczęścia co autor i nie poznałem dr. Chlebowskiego osobiście. Miałem natomiast okazję przeczytać wspaniałą książkę o Świętokrzyskiej Republice Partyzanckiej za co jestem nizmiernie wdzięczny Panu Chlebowskiemu.

    Bóg zapłać i Panie świeć nad jego dzuszą...

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.