wtorek, 15 marca 2011

Anioł czy diabeł? - Emilia Malessa "Marcysia"

W marcowym numerze miesięcznika "Focus Historia" możecie przeczytać artykuł Marii Weber pt. Anioł czy diabeł? poświęcony Emilii Malessie ps. "Marcysia".

Autorka przestudiowała starannie polskie archiwa poszukując śladów "Pani na Zagrodzie". Z wynikami poszukiwań możecie zapoznać się kupując nr 3 "Focusa". Na pewno znajdzie się w każdym dobrym kiosku.

Jak moje wrażenia po lekturze? Po raz kolejny dowiedziałem się czegoś...



nowego. Nie jestem w stanie zgodzić się ze wszystkimi tezami stawianymi przez publicystkę. Ale nie można także wymagać za dużo od tekstu popularno-naukowego, w którym nie ma miejsca na przeanalizowanie wszystkich wątków dogłębnie. Mam nadzieję, że M. Weber pogłębi swoje badania i będziemy mogli zapoznać się ze szczegółowymi wynikami. To co przeczytałem zapowiada się interesująco. I cały czas mnie zastanawia, czy "Marcysia" była czy nie była żoną Jana Piwnika "Ponurego"?...

________________________________

Foto okładki zapożyczone ze strony "Focus Historia".



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.