niedziela, 23 kwietnia 2017

AK 75. Brawurowe akcje Armii Krajowej


Grób Józefa Staszauera i
jego  żony Eugenii
„AK 75. Brawurowe akcje Armii Krajowej” to tytuł mojej kolejnej książki, która pojawi się na rynku jesienią tego roku. Publikacja będzie formą uczczenia 75. rocznicy przemianowania Związku Walki Zbrojnej w Armię Krajową. Z racji przypadającego 23 kwietnia Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich, chciałbym zdradzić kolejne szczegóły. Tym razem coś dla wielbicieli historii szpiegowskich.
Biorąc do ręki „AK 75” dowiecie się Państwo m.in.: który dowódca akowski przyjaźnił się przed wojną z Józefem Staszauerem, agentem gestapo zlikwidowanym w październiku 1943 r. w barze „Za kotarą”; kim byli funkcjonariusze gestapo zastrzeleni w marcu tego samego roku w warszawskiej kawiarni „Europejska”; który zdrajca w szeregach AK przed wojną  prowadził życie niczym filmowy „Tulipan”; jak dokładnie nazywał się „Motor”, agent gestapo w Zgrupowaniach Partyzanckich AK „Ponury”; co łączyło jednego z konfidentów z policjantami zamordowanymi przez NKWD; który ze zdrajców w wieku kilkunastu lat zamordował brata.
Mogę ponadto zdradzić, że jestem na tropie zdemaskowania „pułkownika Baczewskiego”, dowódcy prowokacyjnej organizacji określanej jako Nadwywiad Rządu Londyńskiego. Czy mi się to uda? Wszystko opiszę w książce.

W pracy nie zabraknie oczywiście miejsca dla asów polskiego wywiadu oraz akowskich likwidatorów. Więcej szczegółów wkrótce.

1 komentarz:

  1. Genialny pomysł z tą książką. Uprzedził mnie Pan :) też zauważyłem, ze na półkach nie ma nic konkretnego o KEDYW i ich operacjach (tym bardziej, że jako przewodnik mam swój spacer o KEDYWIE KG AK i tak pomyślałem, że może by coś o tym temacie stworzyć pisanego)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.