sobota, 4 czerwca 2016

Redaguj wznowienie Pozdrówcie Góry Świętokrzyskie!

Czytaliście reportaż historyczny Pozdrówcie Góry Świętokrzyskie autorstwa dr. Cezarego Chlebowskiego? Chyba każdy miłośnik historii Armii Krajowej i Cichociemnych miał tę książkę w swoich rękach. Siedem wydań, kilkadziesiąt tysięcy egzemplarzy nakładu. Książkę można znaleźć w niemal każdej bibliotece. Sam tę książkę za pierwszym razem "pochłonąłem" w trzy dni. Czytałem ją już nie raz, nie dwa. Zawsze odkrywałem i nadal odkrywam w niej coś nowego, coś aktualnego i porywającego do dalszych badań naukowych.
  
Przypuszczam, że niejeden czytelnik po lekturze miał uwagi do zawartych w książce opisów wydarzeń. Nadarza się zatem niepowtarzalna okazja. Wasze uwagi do Pozdrówcie Góry Świętokrzyskie mogą zostać uwzględnione! Spółdzielnia Wydawnicza "Czytelnik" rozpoczęła prace nad przygotowaniem ósmego, poprawionego i uzupełnionego wydania tej poczytnej sagi o płk. cc. Janie Piwniku "Ponurym" i Jego żołnierzach. 

Jeżeli zatem masz uwagi do książki i chcesz być jednym z redaktorów wznowienia, wysyłaj wszystkie spostrzeżenia na mój adres e-mail. Oczywiście, by ujednolicić prace nad książką, uwzględniane będą uwagi z najaktualniejszego szóstego wydania z 1993 r. (okładka załączona do niniejszego posta) oraz z wydania piątego z 1988 r. wyłącznie z zestawienia osobowego (s. 491-511).

Przy nadsyłaniu uwag proszę o stosowanie poniższych skrótów dla oznaczeń partii materiału do redakcji:
p. – numer przypisu [p. 76]
s. – strona (inne uwagi poza przypisami) [s. 79]
1d – błąd w pierwszym wierszu od dołu (osobno liczba wierszy liczona dla przypisów, osobno dla tekstu głównego) [s. 79 1d]
1g – pierwszy wiersz od góry (jak wyżej) [s. 145 1g]
-> – zamień na: [np.: warszawy -> Warszawy]

Uwagi przyjmuję do 24 czerwca włącznie. To niestety termin ostateczny, by prace mogły ruszyć dalej.




4 komentarze:

  1. Ostatnio /tzn w ubiegłym roku .../ czytałem jednocześnie dwa wydania, moje stare i kolegi nowe, porównując treść... Dowiedziałem się o dalszych losach "Dalskiego" i nie tylko... Pozdrawiam !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli posiada Pan nowe ustalenia dot. ppor. lek. Jerzego Ryfińskiego "Dalskiego" będę bardzo wdzięczny za kontakt i podzielenie się informacjami. Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  2. nie czytałem ostatnich wydań ale w jednym z poprzednich przy pseudonimie CYGAN było dwa nazwiska...wiem z opowieści mojej babci że CYGAN na czwartej wewnętrznej cegiełce licząc od góry to Marian Bzinkowski została o tym powiadomiona jego matka(moja prababcia)i moja babcia(jego rodzona siostra)przez ludzi którzy byli pomysłodawcami budowy kapliczki na wykusie...ja wszystkich opowieści nie pamiętam bo byłem dzieckiem ale zawsze w mojej rodzinie był taki przekaz i palę znicze CYGANOWI-Marianowi Bzinkowskiemu...pozdrawiam serdecznie i wyrażam wieli szacunek za trud podejmowany żeby pamięć o bohaterach przetrwała

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Proszę o kontakt ws. "Cygana" na mój adres e-mail podany w poście (podświetlony na niebiesko). Z wielką chęcią uzupełnię Jego biogram. Pozdrawiam!

      Usuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.