środa, 24 października 2018

XXVIII Konferencja naukowa "Polskie zmagania o niepodległość w XX wieku"

Emigracja zarobkowa przełomu XIX i XX w., "Błękitna Armia", wojna polsko-bolszewicka, handel artykułami tytoniowymi, złotnictwo i galwanizacja, branża rozrywkowa na najwyższym poziomie, wioślarstwo, pływactwo, loże masońskie, wywiad wojskowy, ratowanie życia, pobyt w obozie jenieckim, ukrywanie brytyjskich i amerykańskich jeńców, służba w szeregach AK, działalność polityczna, społeczna i charytatywna, a wreszcie odwaga do czynów nieprzeciętnych. Dla mnie były to same nieznane wcześniej fakty, informacje i odkrycia. By o tym wszystkim opowiedzieć będę miał tylko 30 minut... Tak w skrócie przedstawia się mój referat pt. Rodzina Szwieców - mieszkańcy toruńskich Rybaków.
 
Będę miał zaszczyt wygłosić go na nadchodzącej wielkimi krokami XXVIII Konferencji naukowej "Polskie zmagania o niepodległość w XX wieku", organizowanej 16 listopada 2018 r. w Toruniu przez Fundację Generał Elżbiety Zawackiej oraz Instytut Historii i Archiwistyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu (którego jestem absolwentem).

Jeżeli chcą zatem Państwo wysłuchać mojego wystąpienia, a także wielu innych ciekawych referatów, zapraszam serdecznie już za trzy tygodnie. Obrady tegorocznej sesji odbędą się 16 listopada 2018 r. w Collegium Humanisticum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika przy ul. Bojarskiego 1 w Toruniu. Wstęp wolny. Szczegółowy program znajdą Państwo na stronie Fundacji Generał Elżbiety Zawackiej.

Do zobaczenia!

PS.
Czy wspominałem już Państwu, że konferencje organizowane przez FGEZ są jednym z najlepszych, w których przyszło mi brać udział? Nie bez przyczyny do Torunia z uśmiechem jadę już po raz trzeci. :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.