środa, 5 lutego 2020

10 lat bloga Wokół Wykusu

Chciałbym pochwalić się Państwu, że dzisiaj mija dziesięć lat odkąd założyłem bloga Wokół Wykusu. To już dekada odkąd jestem obecny w Internecie. Moim celem było i jest przekazywanie rzetelnej wiedzy o ludziach, którzy tworzyli Polskie Państwo Podziemne i walczyli o naszą wolność i niepodległość.
  
Jubileusz skłania do podsumowań. W kilku zdaniach zatem przedstawię to, co składało się na bloga przez te lata. Przede wszystkim byli to ludzie, którzy przez część dekady współtworzyli ze mną Wokół Wykusu. Swoje artykuły publikowali tutaj przede wszystkim Wojciech Königsberg (przez wiele lat współtworzący ze mną tę przestrzeń Internetu) oraz Anna Jończyk (Cholewa), Aleksandra Lubczyńska, Mariusz Gruszczyński "Gruszka", Sławomir Maszewski i Marek Pietruszka.

Poza autorami ważni są Czytelnicy. To od Państwa wielokrotnie otrzymywałem informacje zwrotne, że ta praca społeczna, non-profit ma sens. Za pośrednictwem bloga Wokół Wykusu odnajdywały się rodziny podkomendnych płk. cc. Jana Piwnika "Ponurego" oraz mjr. cc. Eugeniusza Kaszyńskiego "Nurta". Dzięki Państwa aktywności pozyskałem również niezwykle cenne materiały do moich prac badawczych, gdyż równolegle z blogiem rozwijała się (i mam nadzieję, że nadal będzie się rozwijać) moja działalność naukowa i zawodowa.
   
Dlatego też 20 lutego 2018 r. zdecydowałem się na zwrot w działalności bloga. Podziękowałem za dotychczasową współpracę wszystkim współautorom. Przełożyło się to na spadek liczby publikowanych treści. Mam nadzieję, że ta decyzja jednak nie położyła się cieniem na jakości materiałów, które w dalszym ciągu udostępniam dla Państwa. Blog bowiem rozwija się stale razem ze mną. Początkowo był to wyłącznie serwis popularnonaukowy. Wraz z osiągnięciem pewnej dojrzałości (choć cały czas wydaje mi się, że mam 25 lat ;) , zmieniły się również udostępniane treści.
  
W chwili obecnej Wokół Wykusu to nie tylko serwis www. Od kilku lat blog obecny jest na Facebooku. Fanpejdż Wokół Wykusu to obecnie 5270 Czytelników. Publikuję także na Instagramie (328 obserwujących). Zdaję sobie jednak sprawę, że w zalewie "influenserów" zasięg postów naukowych jest niewielki, gdy nie opłacam reklam lub nie udostępniam fotografii z jedzeniem bądź w tropikach. Stale jednak uczę się mikroblogowania, mając do tego dużo dystansu. Może kiedyś rozwinę działalność na YouTube, ale zobaczymy co z tego wyniknie...
  
Obecnie Wokół Wykusu to nie tylko blog, który od 5 lutego 2010 r. do dziś posiada łącznie 673 wpisy. Obecnie to środowisko ludzi, którzy skupieni wokół pewnej historii - wzajemnie przekazują sobie wiedzę o dziejach naszego kraju.
  
Wokół Wykusu to także inicjatywy, którym blog patronuje. Można w tym miejscu wymienić m.in. partnerstwo przy powstaniu audiobooka Pozdrówcie Góry Świętokrzyskie Cezarego Chlebowskiego; wsparcie Rajdów Śladami Żołnierzy Wyklętych organizowanych przez Fundację im. Janusza Kurtyki, a także lokalną współpracę przy organizacji Biegu Pamięci Żołnierzy Wyklętych "Tropem Wilczym".

Wokół Wykusu to wreszcie miejsce, gdzie moją nadpobudliwość w gadulstwie mogę przetransponować w formę gawędy w postach, bądź do postaci opracowań naukowych i popularnonaukowych, które zamieszczam w serwisie Academia.edu.

Mógłbym tak pisać jeszcze długo. Może jednak teraz skieruję pytanie do Państwa. Co dał Państwu blog Wokół Wykusu? W którym kierunku iść dalej? O czym chcieliby Państwo poczytać w przyszłości? O co chcieliby Państwo zapytać itd. Koncert życzeń uważam za otwarty, a ja jadę znów do archiwum na kolejną kwerendę. Do zobaczenia!!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.